دانلود کتاب توپ غلامحسین ساعدی (PDF)


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۱۱ شهریور ۱۴۰۳
نوع فایل
PDF
حجم فایل
1 مگابایت
تعداد صفحات
188 صفحه
تعداد بازدید
17 بازدید
۳۰,۰۰۰ تومان

دانلودکتاب توپ غلامحسین ساعدی (PDF) با بهترین کیفیت توسط سایت جزوه یک گردآوری شده است.این رمان در یکی از روستاهای آذزبایجان می گذرد. روستاییان ترسان از هجوم و تجاوز ایل ها قحطی زدگانی خرافی و کابوس زده بر بخشی از فضای طبیعی و تاریخی آذربایجان وصف می شوند. در سال های جنبش مشروطه رژیم هدق دارد. برای جلوگیری از پیوستن ایلیات به مجاهدین تبریز مردم روستا ها را از ده خارچ کرده و عشایر را در روستا ها مستقر کند.

دستور این کار را به رحیم خان یکی از خوانین ایلیات می دهد. او از این دستور سر باز می رند. از این رو دلماچوف ژنرال قزاق را به بهانه یاری به او روانه می کند. رحیم خان برای ملاقات با ژنرال نمی رود. این کار سبب عصبانیت ژنرال شده و دستور می دهد. تا توپ را به بالای تپه ببرند. هنگامکی شروع می شود. که قزاق ها مشغول مستقر کردن توپ مهیب خود بر تپه ای مشرف بر گذرگاه ایلیات هستند. مردم روستای موویل از ترس قزاق ها به غارها فرار کردند. سایت جزوه یک شما را به خواندن ادامه این مطلب دعوت میکند.

فهرست مطالب کتاب توپ غلامحسین ساعدی :

  •  قزاق ها مشغول مستقر کردن توپ مهیب خود بر تپه ای مشرف بر گذرگاه ایلیات هستند. مردم روستای موویل از ترس قزاق ها به غارها فرار کردن
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.