دانلود کتاب مده ژان آنوی (PDF)


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
۷ شهریور ۱۴۰۳
نوع فایل
PDF
حجم فایل
3 مگابایت
تعداد صفحات
85 صفحه
تعداد بازدید
32 بازدید
۲۰,۰۰۰ تومان

دانلود کتاب مده ژان آنوی (PDF) با بهترین کیفیت توسط سایت جزوه یک گرد آوری شده است. این نمایشنامه‌ای است از ژان آنوی که در همان قالب و اسلوب برگرفته از تئاتر کلاسیک یونان نگاشته شده است. اساسا روآوری به ادبیات آرکائیک و کلاسیک یونان و روم باستان، در شمار منابع جاودانه تاریخ ادبیات نمایشی معاصر بوده است.

آثار کلاسیک دارای چنان ظرفیت محتوای غنی و گویا هستند که نویسندگان معاصر هماره با وفاداری و حفظ و صیانت مفاهیم اصلی اینگونه آثار، بدان‌ها روی آورده‌اند. علم‌الاساطیر (میتولوژی) نشان می‌دهد که آثار کلاسیک به عنوان جانمایه‌های مذهبی و اسطوره‌ای، همیشه برای انسان امروز قابل طرح و تدقیق و مداقه بوده‌اند.

اما باید دید که نویسنده معاصر از این برگرفتن‌ها و اقتباس‌ها چه طرفی برمی‌بندد؟ نخست اینکه، ادبیات یونان باستان ادبیاتی است خلاقانه و آفرینشگرانه و پربار و بارآور. مفاهیمی که در اینجا مطرح می‌گردند پر از تازگی‌های اخلاقی، مذهبی و اساطیری است. چنانکه “ارسطو” در “هنر شاعری” تراژدی را دارای نتایج و استنتاج‌های روانی می‌انگارد و “تزکیه و پالایش نفس” (کاتارسیس) را از تبعات تراژدی معرفی می‌کند. به جز نویسندگان بزرگ معاصر، حتی ویلیام شکسپیر هم از همین قلم و منبع، الهام‌هایی جادوئی برگرفته است.  سایت جزوه یک  شما را به خواندن ادامه این مطلب دعوت می کند.

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.